miercuri, 1 decembrie 2010

1 DECEMBRIE- Zilele noastre


1 Decembrie – Zilele noastre
De câte ori te-ai trezit dimineaţa şi ai sperat că de azi totul va căpăta aspect de civilizaţie? Tu, copil, tu, adult…ai visat că dispare necioplitul, că se ofileşte tufişul cu urâţenie, că strada ta va fi curată pentru că şi tu faci ceva pentru asta!
Nu există balconul Papal aici, ca să ne strigăm supremaţia, însă mulţi ar vrea să-l stăpânească o clipă şi să învingă  eticheta…Ai curajul să te strigi în gura mare că eşti român?
Ai găsit vreodată suficiente cuvinte frumoase pe care să le alături şi să compui cea mai frumoasă descriere pentru ţara ta? Poţi astăzi să treci peste paiul din ochiul vecinului, peste capra lui şi să afirmi că împreună sunteţi doi oameni ce aveţi norocul să trăiţi în România?  Noroc ce să-ţi ofere privilegii spirituale, câştiguri de energie vitală, plăceri ale atingerii solului ţării tale.
Nu se poate naşte într-o clipă mândria, se dezvoltă şi se întreţine. Cu speranţe hrănite cu realităţi, cu certitudini născute din muncă în echipă, cu respect către toţi şi toate.

Ce­-ţi doresc azi ţie, a mea Românie?

Să mă laşi să cuget şi să-mi dai un zâmbet,
Să-mi dai pas cu urmă, să-mi spui vorbă bună,
Să nu uiţi de suflet, să m-alungi în plânset,
Să-mi arăţi o cale, departe de vale
Să mă-mpingi să caut…
Voi găsi o cale, departe de vale,
Voi iubi cu suflet, fără strop de plânset,
Voi lua pas cu urmă, spune-oi vorbă bună,
Voi avea doar zâmbet, izvorât din cuget!

2 comentarii:

  1. Pacient

    de Adrian Păunescu

    Eu nu am să mă fac bine niciodată,
    Mereu voi suferi de-o boală grea,
    Simţindu-mi conştiinţa vinovată,
    Că nu e totul gata-n ţara mea.

    Puteţi să mă-ntrebaţi: - Ce vrei, băiete?
    În treburile mari de ce te bagi?
    Am să răspund milos şi pe-ndelete:
    - Eu ştiu că îmi sunt dragi cei ce-mi sunt dragi.

    Mi-am investit şi nervi şi timp şi viaţă,
    În drumul care m-a ademenit
    Şi-am acceptat să dorm pe copci de gheaţă
    Şi să trăiesc pe muchie de cuţit.

    Puteam să-mi fac în alte părţi avere,
    Puteam să fi u un bun european,
    Puteam să mă înscriu la mamifere,
    Ins metabolic de la an la an.

    Puteam să am un os cum au toţi servii,
    Să-l rod meschin şi fără de idei,
    Dar epocii eu i-am cedat toţi nervii
    Şi ea nu-mi dă nici drogurile ei.

    Eu sunt bolnav de Dumneavoastră, Ţară,
    Eu sunt bolnav de Dumneavoastră, Neam,
    Nu e-năuntru hiba, ci afară,
    Trăiam un veac labil dacă eram.

    N-am dreptul la o mare suferinţă?
    Nu-mi daţi cartela nici pentru prăpăd?
    Ei bine-atunci în mine ia fi inţă
    Un neam pe care voie am să-l văd.

    Şi n-am să pot să-ngădui niciodată,
    Acestui trup, nelegiuit al meu,
    Să-nveţe nebunia blestemată
    De a-i fi uşor când ţării îi e greu.

    Că fl uturele părăsind omida,
    Când vine peste toţi o clipă grea,
    Sunt un atlant murind cu Atlantida
    Deşi putea zbura, dacă voia.

    N-aveţi la dumneavoastră-n farmacie,
    Medicamente, boala să-mi luaţi,
    Un singur leac îmi trebuieşte mie:
    Să-i pot vedea pe ceilalţi vindecaţi.

    Această boală e o boală rară,
    Această boală e o boală grea,
    Această boală se numeşte Ţară,
    Şi leacul este ea şi numai ea.


    http://www.youtube.com/watch?v=noTXLr_TzWA

    RăspundețiȘtergere
  2. http://www.youtube.com/watch?v=xfcNT9rNFE4&feature=related

    RăspundețiȘtergere